Smoothie

 
Idag  vill jag bara dela med mig av ett snabbt, gott och festligt mellanmål. Smoothie är ett perfekt mellanmål och passar bra att göra tillsammans med barn. Under julhelgen brukar jag handla hem en massa goda frukter att ha att smaska på mellan allt annat som är så sött och fett under denna tiden..., nu handlade jag istället hem naturell yoghurt och så blev det smoothie på massa goda frukter, jag brukar ta vad som finns hemma. Det har blivit några olika kominationer de senaste dagarna....
 
Dagens Smoothie innehöll: 4 glas
1 Äpple
2 Päron
Frysta Jordgubbar
Frysta Hallon
Naturell yohurt
Loka mango  (gott att ta i nått bubbligt i, då blir det lite syrligare)
 
Barnen njöt av denna goda drink, Jonna fick välja sugrör och självklar fick vi dricka ur rosa alla tre. Även Alvar tycker det är gott och är en fena på att dricka ur sugrör.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0