Vårdag i Bösö

 
 
  
Välkommen härliga vår! Termometern visade på härliga 6,5 grader när vi gick ut idag, bara så härligt. Bara tanken på hur det var vid denna tiden förra året får mig att känna ännu mer glädje.
Idag har jag har fortsatt arbetet med att gräva upp syrenplantor, Peter körde med jordfräsen och planterade det som jag hade grävt upp. Barnen lekte en stund med mormor och fick fram alla leksakerna till sandlådan, vilka vårkännslor vi fått idag 😊.
 
 
 
 
 
 
Jag gick en sväng runt huset och såg alla härliga vårlökar som börjar slå ut.  Fast vi nu bott på gården i lite mer än ett år stöter vi fortfarande på massa nya överraskningar.  Såg att påskliljorna redan börjat slå ut på några ställen och det känns väldigt tidigt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var inte bara vackra vårlökar jag hittade...  ....detta var väl inte en lika vaker syn...
 
Tidiga påskliljor...
 
 
Jonna hittade en nyckelpiga som hon lekte med så försiktigt, det kittlade när den gick i hennes hand...
 

Kommentarer
Postat av: mormor Kerstin

Vilken härlig vårprakt, fint att se. Njut av den.

2014-03-06 @ 19:14:08
Postat av: Anna

Hej vännen! Så fint och härligt med lite vår, men idag tror jag bestämt att det är höst-storm. Önskar er en fin helg, hoppas ni får vara ute och greja i trädgården!
Kram Anna

2014-03-07 @ 21:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0