Marängbak

 
 
 
De senaste dagarna har det gått åt endel äggula här hemma i matlagningen och jag gillar ju inte att slänga så det har även blivit mycket äggvita över. I helgen är jag ledig  så jag passade på att göra nått kul med barnen, de gillar ju både baka o pyssla. Att de hade kul syntes, det var smet i hela köket..... 
...till och med i mitt hår. Alvars händer var både kladdiga och långa...
 
Vi gjorde några med olika smaker och färget för olika tillfällen.
 
Barnens "storkusin" Hampus med familj kom och smakade när de var klara. Även "storkusinen" Alfred  smakade. Han är så snäll och hjälper oss att gräva avlopp i helgen.
 
 
Smaksatta med bubbelgumsextrakt 
 
Naturella
 
Lakrits och apelsin 
 
 
 
 
 
Inför halloween målade vi några av maränger som spöken och pumpor. Använde svart pastafärg blandat med lite sprit och målade med en pensel.
Blir kul att ta fram lite längre fram.
 
 
 
Båda barnen fick åka med storkusinen i grävmaskinen, det var både läskigt och spännande på samma gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0