Drömmar om barndom



Drömtårta har jag inte ätit sen jag var barn. Denna goda och lättgjorda kaka som jag älskade så som barn, så mycket att jag en dag vad jag mins det åt upp halva kakan själv, om det var bra eller dåligt?  Ja, jag vet inte men jag har efter den dagen för säkert 25 årsedan inte tagit men bit av drömtårta i min mun... blev förmycket den gången...

I onsdags var barnen lediga från förskolan och Jonna frågade om vi inte kunde baka en drömrulltårta. Jag har haft ett break från bakning och det mesta just nu. Det blev för mycket av allt det goda att jag inte kunde se nån glädje i det. 

Men tänk att det nu när jag o barnen gjorde denna drömtårta så var den både god och rolig att göra. Ibland måste man bara ta ett break från allt för att hitta tillbaka. 25 år har gått och en tids vila gör att jag kan se på livet med andra ögon.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0