Första Advent

 
Helgen har gått i pysslets tecken. Tidigare i veckan förberedde jag och Jonna hemmet för att vara klart till Advent. Vi åkte till Vio Ljus här i Vedum och köpte massa fina ljus. Jag handlade på 2:a sortering så lite snea var ljusen men det kanske är lite charmigt eftersom det ser ut som att jag lika gärna kunnat gjort dem själv... hihi...
Åter till pysslandet.. Har ju tidigare visat bilder på en tomte vi tillverkat så i helgen tillverkade vi några till. Några ska vi ha själva och några skall vi ge bort. Vi blev själva mycket nöjda.
 
 
    
 
 
 
Den fina bocken har mina föräldrar gjort, vi gjorde ett byte med dem, de fick en tomte och vi en bock
 
 
      
 
Det som användes var; En fårfäll, björkstubbe, träkula till näsa och en filt till luvan mer behövdes inte till det fina resultatet.
 
  
Jonna har också pysslat i helgen, hon gjorde ljuslyktor och gav bort till några som hon själv valt ut vilka hon ville ge dem till. Av barnmatsburkar, klister, stössel och lite stösocker kommer man långt.
 
 
Allt pysslande avslutades med en god adventmiddag. Finns det nått godare än Lutfisk, potatis, vitsås, ärtor och svartpeppar. Mums, detta måste helt klart vara julens godaste mat. Blir fler gånger innan detta året är slut skulle jag tro.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0