Två härliga dagar i Hunnebostrand

 
 
 
 

I Tisdags behövde Peter ha lite egentid utan barn och sambo för att plugga. Min mamma och pappa hade hyrt ett stort fint hus i Hunnebostrand dit jag tog med mig barnen och sov över en natt. Kvällen innan hade jag gjort en glasstårta som jag sedan packade in med mycket isklampar och tog med ut till Hunnebo, denna gillades mycket och jag lovade att lägga ut receptet så ni kan uppleva denna smaksensation igen :). Själv fick jag recepter förra året då en jobbarkompis gjort den och tagit med sig till jobbet för att fira att det skulle bli semester.

 

 
 
 

Krasig Glass

50 g smält smör

1½ dl farinsocker

2½ dl kokos

6 dl cornflakes

1-2 L vaniljglass

 

Blanda kraset och täck botten på en form, gärna med löstagbar botten. Lägg på glassen och kras runt om, tryck och platta till glassen och lägg kras ovanpå. Fryses minst 2 timmar.

 

 Eftersom två i gänget är laktosintoleranta bytte jag ut gräddglassen mot tofuline och blev lika gott det.

 

 Camilla var en av dem som uppskattade glassen
 

Vädret i Hunnebo kunde inte ha blivit bättre så vi han med allt som man vill när man är på kusten, bad (så klart), sola, krabbfiske, klättra i bergen, långpromenader (utan barn, bra med många barnvakter), shoppa, umgås, vin och mycket mera. Tack alla som var där för två mysiga dagar!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma Kerstin

Hej! Nu är vi hemma efter veckan i hunnebo, det har verkligen varit härliga dagar, både med sol, bad, trevligt umgänge med släkt o vänner. Vi alla som fått smaka din goda glassskapelse njöt i fulla drag. Tack! Ska snart testa själv.

2013-07-13 @ 18:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0