När sötsuget hastigt kommer och knackar på...

 
 
Ibland kommer bara sötsuget och knackar på när det minst ananar och så blev det ikväll. Hur jag än försökte göra mig av med det så gick det inte, så då var jag tvungen att göra nåt snabbt som bara var tvunget att innehålla choklad....
 
Kladdkaka i micro
2,5 dl socker
1,5 dl mjöl
2 msk kakao
1 tsk salt
2 ägg
100 g smält margarin
 
Vispa ihop alla ingredienserna och häll i en smord form. Gräddas på låg-medel effekt i 4 minuter + full-medel effekt i 3 minuter.
 
Idag gjorde jag en halv satts och gjorde det som muffinsar i en silikonform. Jag tryckte ner några minmarsmallows i muffinsarna och grädda dem något kortare tid. Serverade med gräddglass, toppat med hallonmaränger. Mumsig och snabb lördagdessert...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0