Halloween

 
 

Fröknarna på Jonnas förskola har åkt till Estland så igår och idag har det vart stängningsdagar, så nu är det höstlov. Vad hör höstlovet till om inte Halloweenparty!! Jonna hade bjudit in sina lediga kompisar på lite bus och godis/fika. 

 

 

 

Självklar var det Jonna fick bestämma vad som det skulle finnas med på fika bordet och det skulle vara: Spöken, skelett, pumpor och häxa. Min inställning var att det skulle vara så enkelt som möjligt och Jonna skulle givetvis vara med och göra allt så jag gjorde det väldigt barnanpassat.

 

  

 

Spöken gjorda av chokladbollar och sockerpasta.

 

 

 
 
 

Skelettet är en kladdkaka som vi skärt ut och format som vi ville ha den, sen spacklade vi kistan med Philadelphia mjölkchoklad (gott och enkelt), skeletter är gjort i sockerpasta.

 

 
 
 
 
 
Häxorna blev mer en gryta, häxgrytan. Grädde och turkisk yoghurt med vanilj + massor med olika färger som Jonna blandade i för att det skulle bli så häxigt som möjligt och givetvis la vi i läskiga godisar. Denna grytan var poppis hos barnen.

  

 
 
 Jag ville få in lite frukt på fikabordet också så vi målade några clementiner och apelsiner med en spritpenna.
 

 
 
Jonna ville vara häxa, inte spöke som jag tyckte…. Häxhatten lånade hon av mormor och klänningen sydde jag till henne igår. Tyget bestod av en röd botten med svart spindelnät, döskallar, fladdermöss och pumpor på. Hon blev väldigt glad för klänningen.
 
 
 
 
 Tack alla Halloweenfirare för idag, det blev både mycket bus och godis idag!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt det ser ut med halloween firandet. Ett trevligt avbrott i höstmörkret. vad duktig du är på att tillverka alla läskigheter. / Kerstin

2013-10-29 @ 19:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0