Mexicanskgryta al'a Bösö

Söndagkväll och jag njuter av att ha ytterligare en vecka semester kvar. Det har verkligen varit en underbar sommar och semester, jag undrar om det inte har varit den bästa på mycket länge. Det har väl näst intill inte vart dåligt väder sen nån gång i början på mars? Det har vart mycket fix nu de senaste två veckorna och vi är inte helt klara än så lite pysslande hemma kommer det att bli i nästa vecka också men hoppas att solen och värmen stannar lite till så det kan få bli lite bad ocj slapp också.Delar med mig av ett recept på en gryta som vi hittat på i familjen och som vig gjort rätt ofta det senaste eftersom ingredienserna är anpassade efter vad barnen gillar, det blir ju så mycket lättare då...Mexicanskgryta al'a BösöKöttfärsgul lökpaprikor i olika färgerspansk chiliblandade bönormajstomatkrosschilisåssaltpepparBryn köttfärs och finhackad lök. Blanda i tomatkross och chilisåsen, låt det koka upp. Lägg ner hackade paprikor, chili (utan kärnor), majs och bönor. salt och peppar. Låt koka ihop och smaka av. serveras med ris, blandsallad och eventuellt hårt tacobröd.
 
 
 
 
 
 
vi köpte med öl från Hunnebostrand som vi provade till maten, det var ett sådant där billigt enkelt öl som jag
 
 
gillar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0