Sjukstuga och julpyssel

 
Årstiden då sjukdomarna löser av varandra är här, det började med vattenkoppor hos Jonna (som vi var helt säkra på hade haft det redan...), till att jag och Peter samtidigt åkte på en rejäl halsfluss ( var kom det ifrån???  Jag som inte ens hade det som barn....) hur som helst, nu har lille Alvar åkt på vattenkoppor och jag avslutade min penicillinkur i fredags morses och vaknar nu idag (söndag ) med samma halsont som innan, vad är detta??? Jag som nästan aldrig är sjuk!! 
 
Mellan alla sjukdomar som flödar hade vi en frisk dag i torsdags (endast Alvar  var prickig) så då fick det bli pepparkaksbak, degen är den samma som jag gör varje år, har själv provat ut kryddningen. Se recept från förra årets inlägg, hade dock inte i apelsin i år.
 
Nu undrar jag bara när det ska hinnas med julgodisbak? Får tro att det bara är en vanlig förkylning som snabbt går över, blir mycket te idag ; )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0