Jan. 29, 2014

 
 
 
Idag var det idétorka när jag skulle laga mat så jag gick igenom receptsamlingen (som är rätt stor...) och hittade receptet på kyckling med panangcurry i kokosmjölk. Det receptet fick jag av en thi-kock som tjejgänget besökte för ca ett år sedan. Har väl tidigare berättat om att vi är åtta tjejer som träffas en gång i månaden och äter gott, skrapar lotter o lägger en liten slant på hög varje gång. När högen växt till sig brukar vi hitta på nått skoj. Den gången bokade vi in oss på en Thi-resturang där kocken hjälpte oss och gav massa tips om matlagning, vi lagade sedan en buffe bestående av 4 rätter som vi sedan fick äta upp. Det var riktigt kul och det kan jag verkligen rekomendera om ni har ett glatt kompisgäng. Det bästa var att vi fick med alla recept hem så vi kunde laga rätterna om och om igen. Denna som jag gjorde idag är min absoluta favorit och har gjory den flera gånger, idag bytte jag ut kycklingen mot nötkött och det funkade bra det också. Gott blev det!!!
 
Kyckling med panangcurry i kockosmjölk och bambuskott
500 g Kyckling filé/biff/fläskkött
2 msk olja
1 msk panangcurry
1 burk kokosmjölk
paprika
bambuskott
gul lök
morot
basilika
socker
salt
buljong
 
Hetta upp oljan i en wokpanna och snabb stek panangcurryn. Lägg i köttet och rör tills den är brynt runt om, häll i kokosmjölk och låt det koka upp.Tillsätt buljongtärningen, salt, socker och alla grönsaker. Låt det koka 1-2 minuter. Servera med jasminris.
 
 
 
Det har vart lite stiltje på både bloggande och bakning sedan jag började jobba men jag kan säga att en ny tårta är på G, ska bli riktigt kul och få börja skapa igen. Håll utkik så kommer den nog snart.Hör hur Olga ropar ända från den igenslagna boken att det är dags att hoppa i träningskläderna och köra ett styrkepass... Ha det gottis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0