Livet har inte stått stilla....

1 juni och första sommarmånaden, högsommarvärmen har vart här ett tag och vi får verkligen tro och hålla tummarna för att den håller i sig hela sommaren. Jag har ett tag kvar på jobbet och går inte på semester förens vecka 30.
Det har blivit lite uppehåll med bloggandet den senaste tiden och orsaken är mycket jobb/familjen och vädret. Livet har dock inte stått stilla för det.
 
I fredags åkte jag och Jonna lite spontant på en cirkus som åkte runt mellan små byarna. Cirkus Harlekin hade stannat till i Arentorp så dit åkte vi, Jonna träffade flera kompisar från sin gamla förskola och bara det var kul. Nu leks det cirkus för fullt här hemma för det var både spännande och roligt med alla konster de gjorde. Vår hund Rasmus får agera cirkushund nu mera....
 
 
 
Jag vet inte om vi ska sörja eller inte.... ...men tuppen, Jussi, dog för några veckor sedan. Han hade ju vart aggressiv ett bra tag och levde väl egentligen på övtertid efter att ha anfallit först mig, hunden och sedan Jonna och ja egentligen allt som rörde sig... Sen en dag blev han helt förändrad, tror han fick en stroke och sedan efter nån dag ett EP-anfall och dog av det... ...hur som helst, hönorna sörjde sin Jussi-tupp och blev lite röriga så våra goda vänner i Åsaka kom med en ny tupp till oss. Jonna döpte den snabbt till Petsson  (pojkarna vi fick tuppen av tyckte att den skulle hete Spinder Man den snälla, Jonna var dock inte så impad av det...). När vi ändå hade goda vänner på besök passade vi på att bjuda på lite grillat och satt ute i det fina vädret, senare fick de även vara försökspersoner till en glasstårta jag gjort, var lite märkligt recept som jag hittade på en blogg. Hur som helst tårtan var smarrig och receptet kommer senare, kommer att bjuda på den på ett av Jonnas alla kommande födelsedagskalas.
  
 
 
    
 
 Solen har ju strålat ett tag nu så mycket lek och pyssel ute i trägården har det blivit men mer om det blir det en annan gång. Nu väntar sängen och det ska bli riktigt gott att krypa ner där nu, God Natt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0