Söndagspromenad

  Valdag, cyklade till vallokalen direkt efter frukost. Alltid nått speciellt att rösta, får följa valvakan ikväll, spännande att se hur det går och vem eller vilka som kommer att styra vårt land framöver.Fast vi bor så nära jag och Sofi blir det inte av att vi ses så ofta som jag hade velat, jobb, familj och hemmet tar ju upp största delen av tiden just nu. Så idag bjöd jag i all enkelhet hem henne på lunch och visade en ny promenadväg som min svägerska visat mig. Vi är ju inte så hemma i omgivningarna här varken jag ellet Sofi. Hemma igen och dags för mellis gjorde jag och Alvar denna goda kvargglassen, passar lika bra som mellis, efter träningen eller som efterrätt. Det bästa med den är att den är nyttig och att barnen dessutom älskar den och att det går att variera allt efter tillgång och smak.Kvargglass med frysta bärKvargfrysta bärev. lite flour sockermixa allt sammans i en matberedare och ät direkt.lycka till!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0