Vinbärstider

Idag hade vi besök av Birgitta och Amanda som är uppfödare till vår lille hund Rasmus (Noble Nadirs Kovo). Jonna hade tjatat i flera dagar på att hon ville ha kladdkaka, så det fick det bli att bjuda på.
 
Vi har så mycket vinbär på våra buskar så jag ville använda dem också. Jag mixade rödavinbär i en mixer, blandade dem med hårdvispad grädde och smakade av det med lite floursocker. Jag ställde det sedan en liten stund i frysen så blev det lite mer åt glass hållet. Detta blev mycket uppskattat och jag kan lova att denna kombination kommer jag att göra igen!
 
Kladdkaka
3 ägg
4 1/2 dl socker
2 3/4 vetemjöl
150 g smält margarin
1 1/2 krm salt
3 tsk vaniljsocker
4 1/2 msk kakao
 
Rör ihop allt. Grädda i ugn 175 grader i ca 35 minuter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0