Tomte, kalas och taggtråd

 
I veckan som var besökte jag, Peter och Alvar Falbygdens Ost. Mycket god ost provsmakades och handlades med hem. Något annat som fick vår uppmärksamhet var de fina trätomtar som stod utan för dörren och det fick oss att komma på att vi också vilja göra sådana. Jag var bjuden på ett 25-årskalas igår så jag o Peter började pyssla med en tomte som jag kunde ge bort i presen. Ja, pyssla kanske man inte kallar det... Peter tog ner en björk och sågade till lagom stora stubbar så klädde vi den med fårfäll som skägg, en träkula som näsa och klippte till och sydde en luva av en filt. Vi blev båda mycket nöjda och ska göra några till oss själva också men det blir en annan dag och jag lovar att visa dem när de är klara.
 
 
 
Idag har det ju vart en strålande vacker höstdag, detta tillbringade familjen ute i hagarna för att plocka ner all taggtråd. Vi höll på hela dagen och fick väll bort en del men det finns hur mycket som helst kvar. Vi började med det som var närmast huset där det kan ske barnlek. Vilket slit, tur att vi köpt bra handskar för tråden kan ju inte sitta där, kan ju skada allt från barn, lille Rasmus men framför allt alla vilda djur i naturen så det ser vi som en skyldighet att rensa upp.Nu har barnen somnat så vi får se om jag ska börja plocka här inne eller bara sjunka ner i soffan framför tv n för det hör ju inte till vanligheten. God kväll!!
 
  
 
 
 
Peter Fick även hjälp av sin brorson i helgen att sätta upp "granen" i flaggstången.
Vi provtände den ikväll men släckte den sedan, det är väl lite tidigt.... 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0