Monster

 

Att jag och min dotter gillar att baka och låta fantasin rinna iväg det vet ni ju redan… Idag ska det bli soppa hemma hos oss och då ville Jonna göra en överrasknings efterrätt till sin pappa. Ok, vad ska vi baka då frågade jag –ett MONSTER fick jag som svar och hon spärrade upp ögonen som att det skulle vara spännande och läskigt.  Tänk, tänk, tänk, hur gör man ett monster…. Och så kom jag ihåg att en kompis sa för ett tag sedan att de gjort en så barnsligt god tårta av chokladbollssmet med grädde på så det fick det bli.  Vi gjorde två sattser smet (bytte ut det mesta av margarinet mot turkisk yoghurt för att göra den ”lite” magrare), gjorde ett monster av klumpen och spritsade blå grädde blandat med turkisk Yoghurt och vaniljsocker, dekorerade sedan tänder och ögon med marshmallows och mini marshmallows. Vi dekorerade med grönt kokos runt monstret. En snabb och lätt tårta.  

 

 
 
 
 
 
Vi är nöjda och hoppas att pappa Peter blir nöjd med Jonnas överraskning.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anders o Kerstin

Jaså så går det till att göra en monster tårta.spännande! Inte utan att man blir lite sugen.innan kvällen är den nog uppäten

Svar: Måste säga att den var super god!! Det var nog ett bra val att byta lite av fettet mot yoghurten, då den känndes mer krämig. Peter blev väldigt glad och tyckte monstret smakade utmärkt. Jonna var hur ivrig som helst på att få visa upp sin skapelse för pappa.
Åsa Ahlén

2013-10-17 @ 17:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0