Äppletider

För några år sedan fick min pappa en juicepress av sitt jobb i present. De använde väl den i början men den senaste tiden har den bara stått och tagit platts i nått skåp. Mamma sa nu att hon inte fick plats med den längre så då kom jag på att jag kunde ju ta den. Hemma hos oss finns det riktigt gott om äpplen så idag gjorde jag egen äpplejuice. Det var bara att plocka, skala och dela äpplena i mindre bitar och köra ner dem i pressen så kom det ut juice. Jag körde även i en citron för att juicen inte skulle bli brun, fast lite brun blev den ändå... Juicen blev god men blev ännu lite bättre när jag blandade i lite vatten, stoppade en flaska i fysen för den står sig inte så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0