Nostalgi

 
 
I tordags innan jag åkte och jobbade natten fixade jag lite god kvällsmat som får mig att minnas min egen barndom. Receptet kommer från mamma och hon stog ofta vid stekpannan och gjorde stekpannebröd till oss när vi var små. När jag fyllde år i förra veckan fick jag en riktigt bra kavel med kullager som jag ville prova, så då blev det till att kavla lite nostalgi. Mums vad gott det blev, vi gjorde sedan tunnbrödsrullar och åt risgrynsgröt till det. 
Kaveln var för övrit helt underbat, rullade av sig själv... det blir nog aldrig mer gnäll vid pepparkaksbaket igen... Nu måste jag bara baka mer där det krävs en kavel, fortsättning kommer...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mums, prova gärna! Jag stoppade de som blev över i frysen för de blir lätt torra, bara att ta upp och njuta.

Kommentarer
Postat av: mamma Kerstin

Mums! Ja man blir riktigt sugen när man ser tunnbröder! Kaveln verkar ju inte helt fel heller, kavlingen går som en dans. med den

2014-04-16 @ 13:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0