Dammsugare.....

 
 
 Hej!!
Tiden bara springer ifrån mig, dagarna går alldeles för snabbt förbi och jag hinner inte med just nu...
Igår fyllde min älskade sambo år, detta firades med att mina föräldrar och Peters lillebror kom och åt Tacos och tårta. Jag hade fått grön marsipan över från när jag gjorde tårtan till Alfred så Peter önskade en vanlig prinsesstårta men det tyckte jag var lite tråkigt så jag formade den som en stor dammsugare och det uppskattades :) Jag rörde ihop röda vinbär och marsanpulver som ett lager, nästa lager var en vaniljkräm (som finns i tidigare inlägg), sedan ett tjockt lager med grädde runt hela tårtan och så kavlade jag grön marsipan som smörjdes med olja innan jag lade på den (så att marsipanen inte smälter). Tror verkligen att dessa smaker är mina favorit fyllningar, det blir en så fräch smak i munnen.
Peter firades dock även i lördags, då vi hade gjort Pulled Pork med massa goda tillbehör till samt Budapesttårta, detta kommer dock i ett annat innlägg....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0