Sveriges nationaldag



Ännu en lyckad nationaldag! Kommunen som vi bor i ordnar varje år på nationaldagen tillsammans med olika organisationer o företag ett barnkalas för alla barn i kommunen mellan 3 och 11 år. Jag kan bara glädjas och tycka att det är helt rätt att det sattsas på kommunens barn, att de får känna sig speciella. Det som känns extra roligt är att det inte kostar en krona, hur ofta får barnen allt de pekar på..? Här var det bara att hämta fika när det behövdes, fiskdamm, ballonger, uppträdande med Mojje, kulturskolan, kanin utställning, ponnyridning, ansiktsmålning, prova brandbilar, ambulansen mm. Det bästa var nog alla hoppborgar, säkert över 10 stycken Vilket barnkalas slår inte det....



Vi startade firandet med att luncha korv o hamburgare med en av min älsta vän och hennes familj. Sedan var det fullt ös. Barnen njöt av att bara peka på nästa hoppborg, oj vad det hoppades, dansades o skrattades. Så här borde alla fira sin nationaldag!! Jag hade ett mål med dagen och det var att inte greja med nått hemma (även om allt som har med städning att göra kommit efter det senaste) anledningen var att jag bara ville ägna denna dagen åt barnen, det fick helt enkelt vara deras dag idag. Jag får säga så här i efteråt när barnen sover gott att jag tycker jag klarat mitt mål, alla i familjen var mer än nöjda med sagen idag. När vi kom hem fick barnen göra varsin deg med chokladbollar och mixtra bäst de ville med olika smaksättningar och strössel. Tanken var att vi skulle göra blå/gula bollar men det gula strösslet var nästan slut och lika bra var väl det för nu fick fantasin flöda 😊






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0