Stora kanelbullebaket med barnen

 
 
Alla ingredienser  var inhandlade för att barnen  och Peter skulle ha  bakat goda kanelbullar till kanelbullensdag  den 4 oktober men  då kom det en halsfluss  ivägen....
Idag mår alla bättre men nu har Peter  börjat jobba igen  efter  att vart hemma med lille Alvar sedan jag började jobba i januari. Kan inte  säga att vi kommit igån riktigt än med förskolan, stora prövningen blir på fredag då vi båda jobbar. Pappa  Peter  fick nöja sig med läskande bilder på sin telefon som vi skickade till honom allt eftet var bullbaket gick. Självklart fick han smaka när han kom hem, men då hade jag och framförallt barnen hunnit smaka på dem fleta gånger om. Har ett riktigt saftigt recept som jag brukar göra, egentligen  är det på safransbullar men jag brukar  anpassa efter  årstid  och smak.... har lagt upp receptet tidigare
 
 www.hemmahosasa.blogg.se/category/bullar.html
            
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Barnen fick egna degar att göra egna bullar efter smak. Jonna gjorde med vaniljfyllning och "cirkusströssel" istället för pärlsocket. Alvar tyckte  det var lite svårt och fick hjälp av både storasyrran och mamma. Han valde  rosa och blått strössel på sina bulllar.
 
Gott betyg fick bullarna också, undrar om det inte var en fullpoängare för när vi sitter och tar första bullen tillsammans med ett glas iskall mjölk säger Jonna,  "mums, det här var ju bätte än godis till och med", jag har länge undrat om det finns nått som är godare än godis i Jonnas värd men nu vet jag... mammas bullar☺, vad glad  jag blir
 
Tack barn för en mysig stund tillsammans!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0